Καλαντζάκης: «Η εξόφληση της οφειλής στον ΤΟΕΒ είναι δρομολογημένη. Ύποπτη η έκταση του θέματος»

Στην παλλασηθιώτικη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε στην Παχειά Άμμο, ενάντια στο σχέδιο  εγκατάστασης  ανεμογεννητριών στην περιοχή της Θρυπτής αλλά και σε οποιαδήποτε άλλη περιοχή του Δήμου Ιεράπετρας, συμμετείχε ο Δήμαρχος Ιεράπετρας Εμμανουήλ Φραγκούλης.
Ορκίστηκε σήμερα Παρασκευή 12 Ιουνίου, ενώπιον του Δημάρχου Ιεράπετρας Εμμανουήλ Φραγκούλη ο νέος δημοτικός υπάλληλος   Νικολόπουλος Κωνσταντίνος, ο οποίος  διορίστηκε σε κενή οργανική θέση του Δήμου Ιεράπετρας, κλάδου/ειδικότητας ΔΕ Χειριστών Μηχανημάτων Έργου, σύμφωνα με τη με αριθμ. 576/4-3-2026 Απόφαση Δημάρχου Ιεράπετρας, η οποία νομιμοποιήθηκε με τη με αριθμ. 2035/16.3.2026 απόφαση της Γραμματέως της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Κρήτης, και η οποία δημοσιεύτηκε στο  ΦΕΚ 1554/Τεύχος Γ/20.3.2026.
Σας προσκαλούμε στις 16-06-2026, ημέρα Τρίτη και ώρα 13:00 σε τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής Δήμου Ιεράπετρας που θα διεξαχθεί στο Δημοτικό Κατάστημα, Δημοκρατίας 31 στην αίθουσα «ΙΩΑΝΝΗΣ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ» στον 1ο όροφο για τη συζήτηση και λήψη αποφάσεων στα παρακάτω θέματα:
Υπογράφηκε μεταξύ του  Δημάρχου  Ιεράπετρας Εμμανουήλ  Φραγκούλη και της  εκπροσώπου του αναδόχου του έργου «Δίκτυο  Συλλογής και Μεταφοράς Λυμάτων ΕΕΛ Μακρύ Γιαλού» η 1η  Συμπληρωματική Σύμβαση Εργασιών συνολικού ποσού 790.845,95 €.
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΔΗΜΟΥ ΙΕΡΑΠΕΤΡΑΣ

Καλαντζάκης: «Η εξόφληση της οφειλής στον ΤΟΕΒ είναι δρομολογημένη. Ύποπτη η έκταση του θέματος»

Ιεράπετρα, 04.04.2023

 

Δελτίο Τύπου

 

Καλαντζάκης: «Η εξόφληση της οφειλής στον ΤΟΕΒ είναι δρομολογημένη. Ύποπτη η έκταση του θέματος»

Με σκοπό την διευκρίνηση και συζήτηση του θέματος που έχει προκύψει για την ανεξόφλητη οφειλή του Δήμου Ιεράπετρας προς τον ΤΟΕΒ συναντήθηκε ο Δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Θεοδόσιος Καλαντζάκης με την αντιδήμαρχο κα. Χρύσα Χατζημαρκάκη.

Ο Δήμαρχος αφότου ενημερώθηκε πλήρως για όλες τις ενέργειες της οικονομικής και της νομικής υπηρεσίας του Δήμου αναφορικά με το εν λόγω θέμα δήλωσε:

«Λόγω των αυξημένων αναγκών άρδευσης την περίοδο της λειψυδρίας καταναλώθηκαν μεγαλύτερες ποσότητες νερού από αυτές που προέβλεπε η προγραμματική σύμβαση μεταξύ Δήμου και ΤΟΕΒ.

Η υπέρβαση αυτής της ποσότητας ήταν έκτακτη και απολύτως αναγκαία για να καλυφθούν οι ανάγκες των αγροτών σε περιοχές που το νερό άρδευσης προέρχεται από τον ΤΟΕΒ Ιεράπετρας.

Το γεγονός αυτό δημιούργησε αναπόφευκτα μια οφειλή προς τον ΤΟΕΒ την οποία οι υπηρεσίες του Δήμου ουδέποτε αμφισβήτησαν.

Από την πρώτη στιγμή, η Δημοτική Αρχή, με σκοπό την άμεση εξόφληση της οφειλής αλλά και με πάγια τακτική την διεκδίκηση χρημάτων από πηγές του Υπουργείου ώστε να μην επιβαρύνεται οικονομικά ο Δήμος και οι Δημότες, ακολούθησε μαζί με τον ΤΟΕΒ τον ταχύτερο νόμιμο τρόπο για  να διεκδικήσει τα χρήματα μέσω του Υπουργείου Εσωτερικών, το οποίο κατά καιρούς διαθέτει χρήματα στους Δήμους για οφειλές (ληξιπρόθεσμες) λόγω εκτάκτων αναγκών.

Επιπλέον, οι υπηρεσίες του Δήμου, διατηρούν πάντα ενήμερο τον ΤΟΕΒ για όλες τις κινήσεις που έχουν γίνει από τη μεριά του Δήμου και για τις επαφές του Δημάρχου με το Υπουργείο Εσωτερικών ώστε να διευθετηθεί άμεσα η υπόθεση.

Επομένως, ως Δημοτική Αρχή θεωρούμε άσκοπη την αναστάτωση που έχει προκληθεί καθώς υπάρχει συνεργασία και αλληλοϋποστήριξη των υπηρεσιών του Δήμου με τις υπηρεσίες  και τα συμβούλια των ΤΟΕΒ με έργα, παραχωρήσεις κτλ, πάντα προς όφελος την εξυπηρέτηση των δημοτών και ειδικά των αγροτών σε μια περιοχή που η Οικονομική της ανάπτυξη σε μεγάλο βαθμό στηρίζεται στον πρωτογενή τομέα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα που δεν μπορεί να παραβλεφθεί είναι το γεγονός ότι στη δύσκολη περίοδο της λειψυδρίας ο Δήμος στήριξε τον ΤΟΕΒ στην ανόρυξη δύο γεωτρήσεων στην περιοχή της Σαρακίνας για να διασωθούν οι καλλιέργειες των αγροτών στους οποίους υποχρεούται ο ΤΟΕΒ να διαθέτει νερό.

Γι’ αυτό πραγματικά μας εκπλήσσει η συμπεριφορά και η στάση του ΤΟΕΒ Ιεράπετρας όταν μάλιστα έχει προηγηθεί και διάλογος των υπηρεσιών του Δήμου και του ΤΟΕΒ  και συμφωνήθηκε  να ακολουθήσουν τη συγκεκριμένη νόμιμη διαδικασία και ότι δε θα προβούν σε ακραίες ενέργειες από τη στιγμή που έτσι κι αλλιώς ο ΤΟΕΒ αλλά και ο Δήμος εξυπηρετούν τους ίδιους αγρότες.

Ουσιαστικό πρόβλημα δεν υφίσταται διότι ο Δήμος Ιεράπετρας είναι οικονομικά ισχυρός και ακόμα και αύριο μπορεί να καλύψει την οφειλή, όπως κάνει με όλους τους προμηθευτές, τους εργολάβους και τις άλλες οικονομικές υποχρεώσεις.

Ο πρωτογενής τομέας, οι αγρότες μας, θέλουν ΕΡΓΑ και ΟΧΙ ΔΙΑΜΑΧΕΣ ειδικά μεταξύ δυο υπηρεσιών που συνεργάζονται μεταξύ τους διαχρονικά και μάλιστα σε δύσκολες περιόδους όπως της λειψυδρίας, της ενεργειακής κρίσης, του Covid κ.α.

Από τη μεριά μας  ως  δημοτική αρχή  θα συνεχίσουμε  να κάνουμε  ότι είναι δυνατόν ώστε να εξοφληθεί το συντομότερο δυνατό το ποσό και πρόθεσή μας είναι να συνεχίσουμε απρόσκοπτα τη συνεργασία μας με τον ΤΟΕΒ προς όφελος των αγροτών  της Ιεράπετρας.

Σε καμία περίπτωση δε θα μπούμε σε μία αντιπαράθεση που σκοπό δεν έχει την πληρωμή των χρημάτων αλλά ενδεχομένως υποκρύπτει πολιτικές σκοπιμότητες και κίνητρα.»