Μήνυμα Δημάρχου Ιεράπετρας Εμμανουήλ Φραγκούλη για την επέτειο της γενοκτονίας του Ποντιακού ελληνισμού

Δήμος Ιεράπετρας - Παιδικά Κύρβεια 2026: Μια εβδομάδα αφιερωμένη στο χορό και τη δημιουργική έκφραση των παιδιών.
Η Διεύθυνση Ύδρευσης Άρδευσης Αποχέτευσης Δήμου Ιεράπετρας ενημερώνει  ότι την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 λόγω προγραμματισμένων εργασιών του ΔΕΔΔΗΕ στην περιοχή της Σαρακίνας
Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026  η μαθητική συναυλία των σπουδαστών της Μουσικής Σχολής του Δήμου Ιεράπετρας, παρουσία του Δημάρχου Εμμανουήλ Φραγκούλη.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο Δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Εμμανουήλ Φραγκούλης συναντήθηκε σήμερα, 23 Ιουνίου 2026, με τον κ. Γεώργιο Βρεττό, Διευθυντή του έργου της εταιρείας που έχει αναλάβει την κατασκευή των συμπληρωματικών έργων του Ταμιευτήρα Μπραμιανών, των αντιπλημμυρικών έργων της Γρα Λυγιάς και του Φράγματος Μύρτου. Ο Δήμαρχος τόνισε τη σπουδαιότητα των έργων για την τοπική κοινωνία […]

Μήνυμα Δημάρχου Ιεράπετρας Εμμανουήλ Φραγκούλη για την επέτειο της γενοκτονίας του Ποντιακού ελληνισμού

Η 19η Μαΐου αποτελεί ημέρα μνήμης, τιμής και ιστορικής ευθύνης για τον ελληνισμό. Τιμούμε τη μνήμη των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ποντίων, μιας από τις πλέον τραγικές και οδυνηρές σελίδες της νεότερης ιστορίας μας.

Η ιστορική πορεία του ποντιακού ελληνισμού σημαδεύτηκε από μακροχρόνιες διώξεις και συστηματικές προσπάθειες περιορισμού της ελεύθερης ανάπτυξης και της δημιουργικής παρουσίας του στον Πόντο. Από τη Συνθήκη του Κιουτσούκ Καϊναρτζή έως και τις αρχές του 20ού αιώνα, εφαρμόστηκαν πολιτικές καταπίεσης και διακρίσεων εις βάρος των Ελλήνων του Πόντου. Ιδιαίτερα μετά το 1908, οι διωγμοί εντάθηκαν δραματικά, οδηγώντας σε εκτοπισμούς, σφαγές, διώξεις και πορείες θανάτου.

Στις 19 Μαΐου 1919, ο Μουσταφά Κεμάλ Ατατούρκ αποβιβάζεται στη Σαμψούντα, σηματοδοτώντας την έναρξη της δεύτερης και ακόμη πιο αιματηρής φάσης της Γενοκτονίας των Ποντίων. Τα τραγικά γεγονότα που ακολούθησαν οδήγησαν στον αφανισμό 353.000 ανθρώπινων ψυχών του Ποντιακού ελληνισμού, με αποτέλεσμα τον ολοκληρωτικό ξεριζωμό του Ποντιακού ελληνισμού.

Οι μορφές των θυμάτων της Γενοκτονίας των Ποντίων εξακολουθούν να σελαγίζουν στη συλλογική μας μνήμη μέχρι σήμερα. Αποτελεί ιστορικό και ηθικό μας χρέος να διατηρήσουμε άσβεστη τη μνήμη τους, ως ιερή παρακαταθήκη προς τις επόμενες γενιές, ώστε τα γεγονότα αυτά να μη λησμονηθούν ποτέ.

Η σημερινή επέτειος τιμάται σε μια ιδιαίτερα κρίσιμη συγκυρία για τις σχέσεις μας με την Τουρκία.

Η ιστορική μνήμη δεν μπορεί να παραμένει αντικείμενο σιωπής ή άρνησης. Η Τουρκία οφείλει να συμφιλιωθεί με το ιστορικό της παρελθόν, αναγνωρίζοντας τα εγκλήματα και τις τραγωδίες που σημάδεψαν ολόκληρους λαούς εξαιτίας της εθνικής και πολιτισμικής τους ταυτότητας.