Για τη νήσο Χρυσή και τα μέτρα αντιπυρικής προστασίας συζήτησαν ο Δήμαρχος και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών Λασιθίου

Δήμος Ιεράπετρας - Παιδικά Κύρβεια 2026: Μια εβδομάδα αφιερωμένη στο χορό και τη δημιουργική έκφραση των παιδιών.
Η Διεύθυνση Ύδρευσης Άρδευσης Αποχέτευσης Δήμου Ιεράπετρας ενημερώνει  ότι την Πέμπτη 25 Ιουνίου 2026 λόγω προγραμματισμένων εργασιών του ΔΕΔΔΗΕ στην περιοχή της Σαρακίνας
Πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου 2026  η μαθητική συναυλία των σπουδαστών της Μουσικής Σχολής του Δήμου Ιεράπετρας, παρουσία του Δημάρχου Εμμανουήλ Φραγκούλη.

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Ο Δήμαρχος Ιεράπετρας κ. Εμμανουήλ Φραγκούλης συναντήθηκε σήμερα, 23 Ιουνίου 2026, με τον κ. Γεώργιο Βρεττό, Διευθυντή του έργου της εταιρείας που έχει αναλάβει την κατασκευή των συμπληρωματικών έργων του Ταμιευτήρα Μπραμιανών, των αντιπλημμυρικών έργων της Γρα Λυγιάς και του Φράγματος Μύρτου. Ο Δήμαρχος τόνισε τη σπουδαιότητα των έργων για την τοπική κοινωνία […]

Για τη νήσο Χρυσή και τα μέτρα αντιπυρικής προστασίας συζήτησαν ο Δήμαρχος και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών Λασιθίου

11145909_10207279343008412_8029005874244835754_n

 Ιεράπετρα 21.5.2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Για τη νήσο Χρυσή και τα μέτρα αντιπυρικής προστασίας συζήτησαν ο Δήμαρχος και ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Δασών Λασιθίου

Με τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Δασών Λασιθίου, κ. Μανόλη Συλιγάρδο  είχε την ευκαιρία να συναντηθεί ο Δήμαρχος Ιεράπετρας, κ. Θεοδόσιος Καλαντζάκης στο πλαίσιο προγραμματισμένης επίσκεψης του στην Ιεράπετρα για ζητήματα που αφορούν τον Δήμο.

Στη σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε παρουσία και των Αντιδημάρχων, κ. Μανόλη Φραγκούλη, κ. Αργύρη Πανταζή και κ. Ανδρέα Παπαδοπετράκη, αλλά και στην αυτοψία που ακολούθησε  σε περιοχές της Ιεράπετρας και στην περιοχή του Απυγανιά στη Δημοτική Ενότητα Μακρύ Γιαλού, όπου βρίσκεται το δασάκι του Κουτσουρά συζητήθηκαν θέματα που αφορούν τον Δήμο Ιεράπετρας  και εμπίπτουν στην αρμοδιότητα της Δασικής Υπηρεσίας με  ιδιαίτερη αναφορά  στη νήσο Χρυσή και βέβαια στα μέτρα αντιπυρικής προστασίας εν όψει της θερινής περιόδου.

Ο Δήμαρχος ζήτησε πρώτα απ’ όλα μια πλήρη ενημέρωση αναφορικά με τις κατεδαφίσεις στη νήσο Χρυσή, δεδομένου ότι η καλοκαιρινή περίοδος έχει ξεκινήσει και το νησί καθημερινά κατακλύζεται από πλήθος επισκεπτών, γεγονός που απαιτεί, όπως τόνισε, προγραμματισμό και αμεσότητα, ενώ παράλληλα συζήτησε με τον κ. Συλιγάρδο και για άλλα σημαντικά θέματα που αφορούν κυρίως δασικές εκτάσεις.

 

Όπως ανέφερε ο κ. Συλιγάρδος αναφορικά με τις κατεδαφίσεις στη Χρυσή αυτές πρόκειται να συνεχιστούν από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης  για να κατεδαφιστούν και τα τελευταία παραπήγματα, ενώ τα προϊόντα της κατεδάφισης πρόκειται να απομακρυνθούν και να μεταφερθούν άμεσα στο χώρο εναπόθεσης απορριμμάτων στην Ιεράπετρα. Ζητούμενο είναι να ολοκληρωθεί πλέον η μελέτη από το Μουσείο Φυσικής Ιστορίας και να εγκριθεί από τη Διεύθυνση Δασών, για να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για τη σύσταση του φορέα διαχείρισης προκειμένου να προλαμβάνονται αλλά και να καταστέλλονται όλες οι παραβάσεις που μέχρι σήμερα σημειώνονται.

Όσον αφορά τις δασικές εκτάσεις ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο δάσος του Σελάκανου, στη Θρυπτή, αλλά και στο δασάκι του Κουτσουρά στη Δημοτική Ενότητα Μακρύ Γιαλού, στο οποίο μάλιστα  και πραγματοποιήθηκε επίσκεψη. Τα αντιπυρικά μέτρα για την προστασία των δασικών εκτάσεων, τα πυροφυλάκια, οι δασικοί δρόμοι και οι παρεμβάσεις σε αυτούς προκειμένου να είναι προσβάσιμοι, όποτε χρειαστεί, αλλά και το ζήτημα της ανεξέλεγκτης βόσκησης που δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στους ορεινούς όγκους ήταν κάποια από τα σημαντικά θέματα που συζητήθηκαν στο πλαίσιο της καλής συνεργασίας του Δήμου με τη Δασική Υπηρεσία.

Μάλιστα κατά την επίσκεψη στο δασάκι του Κουτσουρά ο Δήμαρχος επέδειξε στον κ. Συλιγάρδο  το πυροσβεστικό συγκρότημα που έχει εγκατασταθεί στο χώρο του δάσους επί των ημερών του από τον πρώην Δήμο Μακρύ Γιαλού, το οποίο βέβαια από το 2010 παρέμεινε σε αδράνεια, τονίζοντας ότι θα πρέπει να ενεργοποιηθεί, για να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση που χρειαστεί.

Όπως τόνισε ο Δήμαρχος « είναι η πρώτη φορά που ο κ. Συλιγάρδος με επισκέπτεται στο γραφείο μου. Με αφορμή την επίσκεψή του είχαμε τη δυνατότητα να μεταβούμε και σε άλλα σημεία του δήμου μας μεταξύ των οποίων και το δασάκι του Κουτσουρά.  Από μεριά μας υπάρχει όλη η διάθεση συνεργασίας προκειμένου να κάνουμε ουσιαστικές παρεμβάσεις για την προστασία του φυσικού μας περιβάλλοντος. Είμαστε βέβαιοι ότι και η Δασική Υπηρεσία έχει ανάλογες προθέσεις, οπότε μπορούμε να προσδοκούμε σε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα».

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ