07.10.2013. Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη – Θεατρική ομάδα «Δράση» Γαλατσίου

Στις τελευταίες μέρες σε φορείς του Δημοσίου, και στον Δήμο Ιεράπετρας, έχουν παρατηρηθεί επιθέσεις ηλεκτρονικού ψαρέματος (Phising Attacks).
Η  Διεύθυνση Ύδρευσης  Άρδευσης  Αποχέτευσης του Δήμου Ιεράπετρας ενημερώνει
Σας προσκαλούμε στις 30/09/2024, ημέρα Δευτέρακαι ώρα 13:00 σε τακτική συνεδρίαση της Δημοτικής Επιτροπής
Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Ιεράπετρας σας ενημερώνει ότι την  27η  Σεπτεμβρίου 2024 ημέρα Παρασκευή
Σας προσκαλούμε στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, ημέρα Δευτέρα και ώρα 18:30 σε τακτική συνεδρίαση,
Ανοιχτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού

07.10.2013. Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη – Θεατρική ομάδα «Δράση» Γαλατσίου

theatro-1203ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ Ερασιτεχνικού Θεάτρου Ιεράπετρας
Δευτέρα 7 – Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Φως στο σκοτάδι

[separator top=”20″ style=”dotted”]
Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη
Θεατρική ομάδα  «Δράση» Γαλατσίου
07.10.2013   – Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη
1η web έκδοση

[separator top=”40″ style=”dotted”]

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου

afisa theatrikou kritis.cdrΕκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη

Ώρα έναρξης 21:00 – Αίθουσα Μελίνα Μερκούρη
Εισιτήριο : 3 €
(ή κάρτα για όλες τις παραστάσεις 10 € – διάθεση :  Κεντρική Πλατεία (Ηρώο), 10:00 – 14:00 και 17:00-20:00)

Θεατρική ομάδα «Δράση» Γαλατσίου

Σκηνοθεσία: Γεωργία Δαμήλου
Επιμέλεια παραδοσιακών χορών: Θανάσης Λάκκας
Τραγούδι – διασκευή τραγουδιών: Μαρία Καραγκιόζη
Μουσικοί: Σπύρος Κοντολούρης (Βιολί), Γιάννης Καλιακμανής (Λάουτο)
Κείμενο προγράμματος: Ηλίας Ψαρράς

Για το έργο

Η υπόθεση του έργου είναι μάλλον αποκύημα της φαντασίας του Αριστοφάνη, ωστόσο τοποθετείται χρονικά σε μια εποχή που θεωρείται πιθανό ότι πράγματι οι γυναίκες της Αθήνας αντιδρούσαν εμπράκτως στην αντρική εξουσία. Ενδεχομένως γραμμένη το 391 ή το 392 π.Χ., λιγότερο από μία δεκαετία πριν ο Αριστοφάνης αποβιώσει, ασχολείται με την πολιτική ή μάλλον με μία πλευρά της, αυτή της πειθούς. Είναι όμως η εποχή κατά την οποία ο Αριστοφάνης περνά από την αρχαία στη μέση κωμωδία, μια μετάβαση που ξεκίνησε σχεδόν αμέσως μετά τη «Λυσιστράτη» (411 π.Χ.), όταν φαίνεται πως εγκατέλειψε για λίγο το θέμα της πολιτικής. Χρειάστηκαν 19 περίπου χρόνια για να ασχοληθεί ξανά με το θέμα, όμως οι «Εκκλησιάζουσες», όπως αργότερα και ο «Πλούτος» (388 π.Χ.), αν και έχουν και πάλι ως κύριο θέμα την πολιτική, είναι λιγότερο δηκτικά σε σχέση με τις πάλαι ποτέ αιχμηρές κωμωδίες του.

Οι «Εκκλησιάζουσες» παραμένουν, ωστόσο, μία ακόμα πολιτική κωμωδία-σάτιρα, από τις χαρακτηριστικές του Αριστοφάνη, στην οποία για άλλη μια φορά – μετά τη “Λυσιστράτη” – τάσσεται υπέρ των γυναικών. Η πρωταγωνίστρια του έργου, η δυναμική και κατεργάρα Πραξαγόρα, είναι εκείνη που θα αναλάβει τα ηνία της γυναικείας επανάστασης, όχι με σκοπό την επαναφορά σε πρότερες καταστάσεις, όπως συμβαίνει με την Λυσιστράτη, αλλά με μοναδικό στόχο την αλλαγή ολόκληρης της Αθηναϊκής Δημοκρατίας.

Η πανούργα, λοιπόν, Πραξαγόρα μεταμφιέζεται σε άνδρα, μαζί με όλες τις γυναίκες της Αθήνας και η γυναικεία πομπή φτάνει ως την Εκκλησία του δήμου – στην οποία οι γυναίκες δεν είχαν δικαίωμα ψήφου – και ψηφίζουν νόμο, σύμφωνα με τον οποίο η εξουσία περνά στα χέρια των γυναικών. Κάτι που φέρνει κυριολεκτικά τα πάνω κάτω, καθώς οι γυναίκες είναι έτοιμες να επιβάλλουν εκτός από την περιουσιακή και την ερωτική κοινοκτημοσύνη.

Αγάπη προς τις γυναίκες, αντίδραση στην πολιτική ή απλή παρουσίαση των ανθρώπινων ελαττωμάτων; Τι απ’ όλα αυτά αντιπροσωπεύουν οι «Εκκλησιάζουσες»; Μάλλον και τα τρία, δεδομένου ότι ο Αριστοφάνης ήταν πάνω απ’ όλα ο ποιητής των μεγάλων μας ατελειών, που (και) στην εποχή του είχαν αντίκτυπο στην πολιτική πρακτική αλλά και στη θέση των γυναικών σ’ αυτή.

[imageframe style=”border” bordercolor=”#cacaca” bordersize=”4px” stylecolor=”” align=”center”]ekklisiazouses[/imageframe]

Βιογραφικό ομάδας:

Ο φορέας μας «Δράση για την κοινωνία τον πολιτισμό και την ποιότητα ζωής», πέραν άλλων δραστηριοτήτων (κοινωνικών, πολιτιστικών, περιβαλλοντικών), διαθέτει Θεατρική ομάδα με πλούσια πολιτιστική προσφορά στη «δύσκολη» και χωρίς υποδομές περιοχή του Δήμου Γαλατσίου και του Δήμου Αθηναίων (Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικές κοινότητες ήτοι Πατήσια, Άνω Κυψέλη…).

Στα έντεκα χρόνια λειτουργίας της έχει καταξιωθεί στην ευρύτερη αυτή περιοχή ( αποτελεί «αναφορά» της) και έχει αποκτήσει το «δικό» της κοινό, που κατακλύζει τις αίθουσες όπου πραγματοποιεί παραστάσεις (Δημοτικά καλοκαιρινά φεστιβάλ, θεατρικές αίθουσες «Auditorium», «Κνωσός», πνευματικά κέντρα Δήμων, όπως Αθηναίων, Γαλατσίου, Πεύκης, Καλλιθέας, Λάρνακας ( Κύπρου ),Μαρτίνου.

Η παράσταση «Εκκλησιάζουσες» έχει δοθεί για πρώτη φορά, με μεγάλη επιτυχία, στις 7.7.13. στο ανοιχτό θέατρο του Άλσους Βεΐκου,  στο πλαίσιο του 11ου φεστιβάλ του Δήμου Γαλατσίου. Η θεατρική ομάδα έχει ανεβάσει τα έργα: Το σπίτι της Μπ.Αλμπα (Φ.Λόρκα), Μονόπρακτα (Κ.Μουρσελά), Μήδεια (Μπόστ), Μονόπρακτα Α.Τσέχωφ),Τραπεζαρία ( Α.Γκέρνυ), Ομπού Βασιλιάς (Α. Ζαρύ), Ρινόκερος (Ιονέσκο)

[imageframe style=”border” bordercolor=”#cacaca” bordersize=”4px” stylecolor=”” align=”center”] theatriki-omada-drasi-galatsiou-ekklisiazouses[/imageframe]

Διανομή

Πραξαγόρα: Ρένα Πετροπούλου
Βλέπυρος: Ηλίας Ψαρράς
Χρέμης: Νίκος Χωριανόπουλος
Μικρός: Βαρβάρα Χατζημανώλη
Πρώτος γείτονας: Πέτρος Ζάκης
Δεύτερος γείτονας: Γιάννης Κουσαΐτης
Νέα: Βασιλεία Ρεντίφη
Νέος: Ηλίας Ψαρράς
Πρώτη γριά: Άννα Γιαννικοπούλου
Δεύτερη γριά: Έλια Ζορμπαλά
Τρίτη γριά: Κατερίνα Σαρρή
Κυρήκαινα: Νίκη Σιγάλα, Χριστίνα Καλταβερίδου, Κατερίνα Μιχαλοπούλου, Μαντώ Αυγερίου
Θεράπαινα: Βαρβάρα Χατζημανώλη
Κορυφαία: Έφη Παπακωνσταντή
Χορός: Άννα Γιαννικοπούλου, Έλια Ζωρμπαλά, Έφη Παπακωνσταντή, Νίκη Σιγάλα, Κατερίνα Σαρρή, Βαρβάρα Χατζημανώλη, Μαντώ Αυγερινού, Κατερίνα Μιχαλοπούλου, Χριστίνα Καλταβερίδου, Βασιλεία Ρεντίφη.

[imageframe style=”border” bordercolor=”#cacaca” bordersize=”4px” stylecolor=”” align=”center”] afisa theatrikou kritis.cdr [/imageframe]

[separator top=”40″ style=”dashed”]

Παράρτημα Υπερσυνδέσεων

[checklist icon=”star” iconcolor=”” circle=”yes”]

[/checklist]

[separator top=”40″ style=”shadow”]

[xyz-ihs snippet=”theatro”]

[separator top=”40″ style=”shadow”] [xyz-ihs snippet=”Adminsignature”]